Тести

Рисунковий тест "Безлюдний острів"

Дивно, але іноді самий невигадливий, намальований нашою рукою малюнок, може допомогти нам заглянути у потаємні куточки власної душі, усвідомити свої потреби і переживання. Навіть ті, які ми самі від себе часом ретельно приховуємо... Адже зображуючи що-небудь на листку паперу, ми несвідомо передаємо зображенню свій настрій, змальовуємо свою життєву ситуацію. Одним словом, малюємо самих себе. «Пізнай себе, і ти пізнаєш весь світ!» - Говорив Сократ. Активно займаючись самопізнанням, великий філософ присвячував цьому захоплюючому заняттю всі свої дні, так що на турботу про «хліб насущний» часу зовсім не залишалося. За що неодноразово отримував «на горіхи» від своєї дружини, Ксантіпп, яка вважала чоловіка безхребетним і марним базікою. Сьогодні, в століття високих швидкостей, на жаль, далеко не всі з нас можуть дозволити собі, подібно давньогрецькому мудрецю, поглиблено вивчати самого себе цілі дні безперервно. Однак деякий час цій цікавій і корисній справі приділити безперечно варто. А допоможуть у цьому рисункові експрес-тести. Весь світ з їх допомогою, звичайно, не пізнаєш, але цікавого і несподіваного про себе дізнатися можна чимало.
Рисунковий тест "Безлюдний острів"Отже, перед вами невеликий, абсолютно безлюдний острівець в океані і самотня, зростаюча на ньому пальма. Ваше завдання - "оживити" картинку, надати їй закінчений вигляд. Перемалюйте її на листок паперу і зобразіть на ній людину, сонце і корабель. Якщо є таке бажання, можна доповнити малюнок й іншими деталями, але це вже - на ваш розсуд. Намалювали? Обговорюємо результати Сонце - це символ нашої життєвої енергії. Якщо намальоване вами небесне світило сяє високо в небі - то і ви перебуваєте «в зеніті». Але чим сильніше воно схиляється до горизонту, тим менше ви відчуваєте в собі життєвих сил. Зображений вами захід - ознака того, що прийшла пора терміново щось міняти: зробити перерву в роботі, розвіятися, отримати нові враження... Намалювали світанок? Можливо, зовсім недавно ви були не в кращій формі, але зараз - уже знову на підйомі. І дуже скоро знову будете бадьорі і повні енергії. Людина, яку ви намалювали - ви самі. Яка ця людина? Який її настрій зараз? Вираз обличчя? Впала вона у відчай, опинившись покинутою долею в настільки відокремлений куточок? Або, навпаки - блаженно розкинулася під сонечком і радіє життю? Якщо вона насолоджується самотністю або захоплено займається якоюсь цікавою для неї справою - то і ви задоволені тим, що з вами зараз відбувається. У вашій душі панують спокій і умиротворення. Якщо ж створений вашою уявою острів'янин відчуває себе на самоті незатишно, то і вам, ймовірно, не вистачає спілкування і дружньої підтримки. Корабель - це можливість змінити своє життя. Хочете ви цього чи вас цілком влаштовує реальний стан справ? Судіть самі. Якщо зображена вами людина намагається, у що б не стало, потрапити на плаваючий транспортний засіб - махає руками, подає команду SOS, спрямовується до судна вплав - ви відчуваєте гостре бажання щось поміняти у своїй долі. Можливо, ваші надії на краще майбутнє пов'язані з оточуючими: ви шукаєте спілкування і сподіваєтеся, що близькі та знайомі допоможуть вам здійснити заповітні мрії. Якщо ж вона не звертає на корабель ніякої уваги, то ситуація, що склалася на даний момент у вашому житті, вас цілком влаштовує. До спілкування ви особливо не прагнете: може, досить стримані і закриті від природи, а може, просто трохи втомилися від людей? Вода - це наш зв'язок з навколишнім світом. Якщо головний герой вашого малюнка не боїться води, то і у вас напевно немає проблем у встановленні контактів з оточуючими. І, звичайно, зверніть увагу на додаткові, зображені вами деталі, якщо такі є. Напевно, ви зумієте проінтерпретувати їх самостійно, спираючись на ті символи, які надані вище, і, звичайно ж, в силу власної уяви.

 Тест для батьків
“Чи допомагаєте Ви своїй дитині стати обдарованою людиною?”
1.     Я відповідаю на всі запитання дитини терпляче й чесно.
2.     Серйозні запитання й висловлювання дитини я сприймаю серйозно.
3.     Я встановив стенд, на якому дитина може демонструвати свої роботи.
4.     Я не сварю дитину за безлад у кімнаті або на столі, якщо це пов’язано з творчим заняттям і її робота ще не закінчена.
5.     Я надав (ла) в розпорядження дитини кімнату або частину кімнати винятково для її занять.
6.     Я показую дитині, що її люблять такою, якою вона є, а не за її досягнення.
7.     Я доручаю дитині посильні клопоти.
8.     Я допомагаю дитині складати її особисті плани і приймати рішення.
9.     Я беру дитину в поїздки цікавими місцями.
10.                        Я допомагаю дитині поліпшувати результати її роботи.
11.                        Я допомагаю дитині вчитися, нормально спілкуватися з дітьми різних соціальних верств.
12.                        Я встановлюю розумні стандарти поведінки і стежу, щоб дитина їх дотримувалася.
13.                        Я ніколи не кажу дитині, що вона гірша від інших дітей.
14.                        Я ніколи не караю дитину приниженням.
15.                        Я забезпечую дитину книгами та матеріалами для поглиблення її знань.
16.                        Я привчаю дитину мислити самостійно.
17.                        Я регулярно читаю дитині.
18.                        Я привчаю дитину до читання з малих літ.
19.                        Я спонукаю дитину вигадувати історії та фантазувати.
20.                        Я уважно ставлюся до індивідуальних потреб дитини.
21.                        Я щодня знаходжу час, щоб побути з дитиною сам-на-сам.
22.                        Я дозволяю дитині брати участь у плануванні сімейних справ і подорожей.
23.                        Я ніколи не сварю дитину за допущені нею помилки.
24.                        Я хвалю дитину за вивчені вірші, розповіді, пісні.
25.                        Я навчаю дитину вільно спілкуватися з дорослими будь-якого віку.
26.                        Я роблю практичні експерименти з метою виявлення пізнавальних інтересів дитини.
27.                        Я залучаю дитину до участі в різних іграх.
28.                        Я спонукаю дитину знаходити проблеми і вирішувати.
29.                        У заняттях дитини я знаходжу щось гідне похвали.
30.                        Я не хвалю її безпредметно й нещиро.
31.                        Я чесна (ий) в оцінці своїх почуттів стосовно дитини.
32.                        Не існує тем, які я повністю вилучаю з обговорення з дитиною.
33.                        Я даю можливість дитині дійсно приймати рішення.
34.                        Я допомагаю дитині дійсно бути особистістю.
35.                        Я допомагаю дитині знаходити телепрограми, які заслуговують на увагу.
36.                        Я розвиваю в дитині позитивне сприйняття її особистих здібностей.
37.                        Я ніколи не відмахуюся від невдач дитини, кажучи їй: “Я цього теж не можу”.
38.                        Я заохочую в дитині максимальну незалежність від дорослих.
39.                        Я вірю в її здоровий глузд, довіряю їй.
40.                        Я волію, щоб основну частину роботи, за яку взялася дитина, вона виконувала самостійно, навіть якщо я не впевнений у позитивному результаті.
Оцінки результатів
0 – 8 балівнайнижчий, мінімальний рівень. Батьки дуже мало цікавляться життям дитини, байдужі до її інтересів, настрою, пригнічують її активність та допитливість.
9 – 20 балів – помірно сприятливий рівень, нижчий від середнього. Батьки підтримують дитину, цікавляться її проблемами, проводять з нею вільний час, але нерегулярно, час від часу.
21–24 бали – середній рівень, загалом сприятливий. Батьки позитивно ставляться до дитини, розвивають її самостійність, цікавляться її захопленнями, вміють заохотити, наштовхнути на нові проблеми.
25 – 36 балів оптимальний рівень, вищий від середнього. Батьки досить тактовно й терпляче ставляться до надмірної активності дитини, стимулюють проблемність її мислення, розвивають самостійність і незалежність, багато часу проводять разом.
37 – 40 балів –  максимально високий рівень. На цьому рівні стимулювання здорового, розумового розвитку поступово перетворилося на так званий “парниковий ефект”. Батьки надто опікують свою дитину, їм слід охолодити своє виховне завзяття й дати більшу свободу як їй, так і собі

Немає коментарів:

Дописати коментар